maanantai 3. maaliskuuta 2014

Vesoiltapäivä lähenee: peda.net opetuksessa

Alkuun lyhyesti: Kuinka tämä aihe liittyy eTabbi-hankkeesta kertovaan blogiini? eTabbi-hankkeeni toinen tärkeä kulmakivi - iPadien lisäksi - on peda.net -oppimisympäristön hyödyntäminen opetuksen ja oppimisen välineenä. Yhdessä lauseessa sanottuna: peda.net korvaa oppilaideni vihkot, auttaa kielenopiskelussa, toimii omana materiaalipankkina (niin open kuin oppilaiden) ja ideaalitilanteessa toimisi kielenoppimisen portfoliona. Hankkeessani näiden kahden toimijan tulee pystyä yhteistyöhön. (Tämä ehkä selittää myös sitä, miksi laadin ohjeopuksia edellisen postauksen tyylisistä sovelluksista enkä spesifisesti joistain kieliappseista.)

iPad-vesoiltapäivä oli ja meni, seuraavana vuorossa kaksi peda.net -iltapäivää maaliskuun aikana. Lyhyen näin-käytän-pedanettiä -tekniikkaosion jälkeen päätavoitteeni on tuoda kollegoilleni peda.netin pedagogisia hyötyjä ja käyttömahdollisuuksia esille. Miksi peda.net? Mitä apua siitä on opettajalle? Entä oppilaalle? Tässä reilu vuoden peda.nettiä käyttäneenä olen (ainakin omasta mielestäni) keksinyt hyviä käyttötarkoituksia sähköiselle oppimisympäristölle ja olen aikalailla vakuuttunut siitä, että tämä on hyvä juttu.

Aivan samalla tavalla kuin iPad-sovellusten ohjeopusten kanssa, haluan antaa kaikille peda.netistä opetuskäytössä kiinnostuneille mahdollisuuden tutustua veson valmisteluun ja sitä varten yhä kiihtyvämmässä tahdissa rakentamaani materiaaliin. Kommentointi, ideat ja ajatustenvaihto aiheesta olisi enemmän kuin mukavaa - kommentoi joko tähän postaukseen tai liity Facebookissa peda.net -opetuksessa ryhmään. Jaetaan yhdessä! :) (Ps. Tarkoituksena jakaa nimenomaa opettajien käyttökokemuksia ja ideoita alustan hyödyntämiseen, tekninen tuki ja muut varsinaiseen ylläpitoon liittyvät asiat hoituvat tätä kautta.

peda.net (saksan)opetuksessa: Oppilaan mallisivu
peda.net ohjeita opettajille (tulossa)


Ei kommentteja: